U kunt ons ook bereiken via Whatsapp

Binnen een uur reactie tijdens kantoortijden (geen belnummer)

Other languages

EPTE

Heeft u al lang last van peesproblemen en hebben andere therapieën zoals bijv. shockwave therapie onvoldoende effect gehad? Dan is EPTE iets voor u!!

Wat is EPTE
EPTE is ontwikkeld in Spanje en staat voor Echogeleide Percutane Therapeutische Elektrolyse. Dit is een nieuwe, innovatieve behandelmethode voor langdurig bestaande en slecht herstellende peesproblemen.

Bij EPTE therapie wordt er een dunne naald (vergelijkbaar met een acupunctuurnaald) door de huid (percutaan) in de aangedane pees gebracht. Door gebruik te maken van echografie kan de naald precies op de juiste, aangedane locatie in de pees gezet worden. Daarna wordt er gedurende max. 2 minuten een heel licht stroompje (elektrolyse) toegediend, waardoor op celniveau het herstelproces geactiveerd wordt.

Is EPTE pijnlijk
De therapie is niet echt pijnlijk. Het inbrengen van het naaldje kan gevoelig zijn. Het elektrisch stroompje kan een onaangenaam gevoel opwekken. Na de behandeling kan er een beurs gevoel optreden, maar dit is binnen 1 tot 2 dagen over.

Hoeveel behandelingen zijn er nodig?
Gemiddeld zijn er 4 tot 6 behandelingen nodig om de pijn te verminderen, maar dit kan per persoon en klacht verschillen. Voor volledig herstel is echter langere tijd nodig. EPTE is bedoeld om de vicieuze cirkel te doorbreken en een aanzet tot herstel te geven.
Om de pees weer volledig belastbaar te maken, zodat u de normale (sport) activiteiten weer kunt hervatten is oefentherapie noodzakelijk.
EPTE wordt daarom altijd gecombineerd met oefeningen om de pees weer volledig belastbaar te maken.

Indicaties:

- Kniepeesklachten, zoals de jumpers knee

- Chronische elleboogsklachten op basis van een tenniselleboog (epicondylitis lateralis)

- Chronische schouderpijn op basis van een supraspinatus tendinopathie

- Hielspoor of plantaire fasciopathie

- Pijn aan de achillespees (achillodynie)

Wordt EPTE vergoedt door de zorgverzekeraar?
Ja, EPTE valt onder fysiotherapie en valt onder de aanvullende verzekering.

Bij wie moet u zijn?
Binnen Fysio op Maat hebben Carole van Iersel en Eric Janssens in januari 2017 met goed resultaat de cursus tot EPTE therapeut afgerond. Wilt u meer informatie, dan kunt u bij hen terecht.

U kunt ons ook bereiken via Whatsapp

Binnen een uur reactie tijdens kantoortijden (geen belnummer)

Other languages